Σε συνέχεια του Δελτίου Τύπου της Ομοσπονδίας, ημερομηνίας 27 Νοεμβρίου 2023, σας παραθέτουμε συνοπτικά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης PISA 2022 για το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου. Τα αναλυτικά αποτελέσματα της Έρευνας παρέχουν μια εκτενή εικόνα για την επίδοση των μαθητών/μαθητριών μας σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα και γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων με άλλες 82 χώρες.
Μαθηματικά:
– Βαθμολογία Κύπρου: 418
– Πτώση 32,4 βαθμούς από το 2018
– Πτώση 16,8 βαθμούς από το 2012
– Μέσος όρος ΟΟΣΑ: 472
– Πτώση από 489 το 2018
Η Κύπρος βρίσκεται στα επίπεδα της Βουλγαρίας, Μολδαβίας, Ουρουγουάης και Κατάρ.
Κατανόηση Κειμένου:
– Βαθμολογία Κύπρου: 381
– Πτώση 43,3 βαθμούς από το 2018
– Πτώση 68,9 βαθμούς από το 2012
– Μέσος όρος ΟΟΣΑ: 476
Η Κύπρος βρίσκεται στα επίπεδα της Σαουδικής Αραβίας, Ταϊλάνδης, Μογγολία και Γουατεμάλας.
Φυσικές Επιστήμες:
– Βαθμολογία Κύπρου: 411
– Πτώση 28,1 βαθμούς από το 2018
– Πτώση 23,5 βαθμούς από το 2012
– Μέσος όρος ΟΟΣΑ: 485
Η Κύπρος βρίσκεται σε επίπεδα Μαλαισίας, Μογγολίας, Κολομβίας, Κόστα Ρίκα, Μεξικού, Ταϊλάνδης, Περού, Αργεντινής και Ιαμαϊκής.
Παράλληλα, εκφράζουμε τη στήριξή μας προς την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης Έρευνας, που λαμβάνοντας υπόψη και άλλα δεδομένα, εκφράζει την πρόθεση του Υπουργείου για μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος .
Θα θέλαμε να έχουμε ενημέρωση για το σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης μαθητών/τριών, για το σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου, για την εισαγωγή προγραμμάτων πρόληψης στην προσχολική εκπαίδευση (αλφαβητισμός κ.ά.).
Επίσης θα θέλαμε να εκφράσουμε και να υπενθυμίσουμε το σημαντικό ρόλο της οικογένειας στη μαθησιακή διαδικασία, που όπως δείχνουν έρευνες του ΟΟΣΑ η συμμετοχή των γονέων στη μάθηση των παιδιών μας συνδέεται στενά με την κοινωνικό-συναισθηματική τους ανάπτυξη, τη μεταγενέστερη μαθησιακή τους ικανότητα και την ακαδημαϊκή τους επιτυχία καθώς και την προσαρμογή των παιδιών μας στην κοινωνία.
Σαν Οργανωμένοι Γονείς δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε αποτελεσματικά για στην υλοποίηση των πρωτοβουλιών που θα ενισχύσουν το Εκπαιδευτικό μας Σύστημα.
Παρόλο που οι Διεθνείς Έρευνες δεν είναι αυτοσκοπός τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Η δέσμευση της Υπουργού και η ενεργή συμμετοχή μας αποτελούν καίριους παράγοντες για την επίτευξη θετικών εξελίξεων.
Είμαστε διατεθειμένοι να υποστηρίξουμε κάθε πρωτοβουλία που θα συμβάλει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην επίτευξη υψηλότερων προτύπων ακαδημαϊκής αρτιότητας.
Λευκωσία, 7 Δεκεμβρίου 2023